Dovanų idėjos – kodėl sunku sugalvoti, kai pasiūla tokia didelė?

dovanų idėjos - renkudovana.lt

Šiandien, ypač po pandeminio laikotarpio, Lietuvoje pastebime augantį el. parduotuvių ir įvairių tiekėjų, siūlančių savo produktus, dovanas, „dovanų idėjas“, skaičių. Šiuo metu Lietuvoje veikia virš 7000 el. parduotuvių. Visgi tuo pačiu metu susiduriama su vis didėjančiais iššūkiais siekiant surasti originalią, asmenybei tinkančią dovaną. Tai patvirtina Renkudovana.lt atlikta apklausa. Taigi, kodėl sunku nuspręsti, ką dovanoti ir, kaip rasti originalią dovanos idėją?

Įžvalgas, kurias rasite šiame straipsnyje, pateikiame remdamiesi mūsų komandos ilgalaike Lietuvos rinkos analize, pasaulinių tendencijų sekimu bei mūsų atlikta apklausa apie dovanų paieškos elgseną. Apklausoje dalyvavo virš 180 respondentų iš visos Lietuvos.

Taigi, grįžkime prie klausimo – kodėl sunku nuspręsti, ką dovanoti, ir matome tai kaip didelį iššūkį? Kad tai sudėtingas uždavinys, teigia net 30% apklaustųjų. Priežastis galima suskirstyti į tris pagrindines kategorijas:

  1. Asmeninių išteklių trūkumas
  2. Pasiūlymų ir reklamų perteklius
  3. Siekis nustebinti ir išpildyti (numanomus) lūkesčius

Apžvelkime kiekvieną iš šių priežasčių plačiau.

1. Asmeninių išteklių trūkumas.

Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo žmonės susiduria spręsdami, ką dovanoti, yra idėjų generavimas. Tai sumanymas, kokia galėtų būti dovana, kuri atitiktų Gavėjo asmenybę. Dažniausiai tai remiasi į kūrybiškumo stoką bei nepakankamą tiekėjų bei jų produktų išmanymą. Sutikime, natūralu, kad visi žinome apie „tėčio marškinėlius“, puodukus ar kitus suasmenintus daiktus, taip pat nuolat matome nuolaidų ir dovanų kuponų reklamas, kurios masiškai siūlomos įvairių didesnių tiekėjų. Tenka pripažinti, kad būtent originalūs, nišiniai produktai bei su tuo susijusios idėjos dažnai neprasiskverbia į mūsų „eterį“, kurį užėmė didieji dovanų siūlytojai.

Nepaisant matomo didelio (nors ir ne originalių) produktų kiekio, išlieka užduotis nuspręsti, kokie produktai galėtų tikti dovanos Gavėjui. Tam reikalingas kūrybiškumas, kuris, sutikime, šiandien nėra labai skatinamas. Įvairūs „dovanų paketai“, kuponai ir pan. verčia pirkėją rinktis paprasčiausią, optimaliausią pasiūlymą, bet neretai ne tą, kuris sukeltų Gavėjui TIKRĄ šypseną.

Nereikėtų pamiršti, kad, norint sugalvoti gerą originalios dovanos idėją, reikalingas laikas ir kantrybė. Deja, nuolatinis mūsų skubėjimas, laiko neturėjimas ir (dažnai) susierzinimas, nerandant originalių, asmenybei tinkančių dovanų idėjų, visai nepadeda. Tai, kaip vieną iš sunkumų ieškant dovanų idėjų, įvardijo kas penktas Renkudovana.lt apklausos dalyvis.

Apibendrinant tenka pripažinti, kad asmeninės ir originalios dovanų idėjos reikalauja laiko ir pastangų bei, žinoma, kūrybiškumo. Laiko, kurio reikia bent kažkiek susipažinti su dovanų gamintojais, produktais ir jų pasiūlymais bei kūrybiškumo, būtino susieti atskirus produktus su dovanos Gavėju. Nepamirškime, kad geras produktas nebūtinai reiškia gerą dovaną, jei jis netinka asmenybei, kurią norime nudžiuginti.

2. Pasiūlymų ir reklamų perteklius

Lietuvoje veikia daugiau nei 7000 el. parduotuvių, jų skaičius nuolat auga, o apsipirkimas virtualioje erdvėje tapo norma. Atitinkamai didėja reklamų srautas su raginimais pirkti, užsisakyti ir pan. Vis dėlto, tik maža prekeivių dalis yra matoma internete – didžiausią eterį užima didieji rinkos žaidėjai, kurie yra matomi geriau tiek paieškos sistemose, tiek soc. tinkluose.

Atsižvelgiant į tai, kad laisvo laiko turime vis mažiau ir mažiau, tampa didelė prabanga skirti laiko kruopščiam el. parduotuvių nagrinėjimui, tikintis rasti kažką originalaus ir „kitoniško“, išsiskiriančio iš masinių produktų.

Šias mintis patvirtina Dr. Shawn M. Burn, kuri savo tyrime apie dovanojimo psichologiją išskiria su dovanojimu susijusį iššūkį – mūsų labai apribotame laike sugebėti rasti prasmingą, dovanos Gavėją atitinkančią dovaną. Kadangi tai nemažas iššūkis, iš to ateina įvairios psichologinės problemos, tokios kaip susirūpinimas, nerimas, irzlumas, jaudinimasis dėl dovanų idėjų tinkamumo, galiausiai – miego problemos ir kt.

Net kas trečias Renkudovana.lt apklaustasis teigia, kad rasti išskirtinę, originalią dovanos idėją jiems tampa iššūkis būtent dėl didelio tiekėjų ir pasiūlymų skaičiaus, o daugiau nei pusė apklaustųjų patvirtino, kad būtent šie aspektai labiausiai vargina ieškant dovanų idėjų.

kas labiausiai vargina renkant dovana spaudai
Renkudovana.lt apklausa, 2022

Taigi, nors atrodytų, kad kuo daugiau, tuo geriau, tačiau sprendimo priėmime ši taisyklė negalioja, nes tiesiog yra sudėtinga „suvirškinti“ didelį informacijos ir pasiūlymų kiekį. Kitas svarbus aspektas yra tai, kad didžioji dauguma matomų, t. y. didesnių tiekėjų siūlo panašius ir daugiausiai puikiai pažįstamus produktus ar paslaugas, todėl rasti originalią dovanos idėją tampa dar sudėtingiau, o klausimas – ką dovanoti – tampa dar keblesniu.

3. Siekis nustebinti ir išpildyti (numanomus) lūkesčius

Kaip jau buvo minėta, vien klausimas „ką dovanoti?“ gali sukelti nerimą ir įtampą. Viena svarbiausių to priežasčių yra noras išpildyti numanomus dovanos Gavėjo lūkesčius bei nuoširdžiai pradžiuginti. Šis nerimas ypač pastebimas tarp empatiškų žmonių.

Tarptautiniame psichologų portale „Psychology Today“ publikuotas ne vienas tyrimas patvirtina, kad dovanotojai susiduria su įtampa, susirūpinimu, kuris kyla iš neužtikrintumo, ar dovanos idėja tiks ir patiks dovanos Gavėjui, ar nebuvo prašauta pro šalį, ar nebus didelio nusivylimo, ar dovana nesukels neigiamų minčių ir emocijų dovanos Gavėjui. Visa tai atsiremia į siekį padovanoti ne „standartinę“ dovaną, randamą antru paspaudimu paieškos sistemoje, bet norą išgryninti dovanos idėją, kuri nuoširdžiai nudžiugintų ir derėtų su dovanos Gavėjo asmenybe.

Asmeninės originalios dovanų idėjos – misija (ne)įmanoma?

Peržvelgus priežastis, kodėl originalios dovanų idėjos šiandien tampa vis sudėtingesniu uždaviniu, kyla klausimas, kaip tuomet rasti tą puikią idėją, kuri sukeltų nuoširdžią, tikrą šypseną dovanos Gavėjui? Kaip nuspręsti, ką dovanoti, nepraleidžiant daugybės valandų naršant nesuskaičiuojamą kiekį el. parduotuvių, kas net nebūtinai reiškia, jog ateis puiki idėja? Vieno geriausio kelio turbūt nėra, tad siūlytume kelias efektyvias priemones:

  1. Atsidurkite dovanos Gavėjo vietoje. Tai nėra lengva, tačiau pabandykite įsijausti į asmens, kuriam ruošiatės dovanoti, vaidmenį. Pirmiausiai išsigryninkite, ką Gavėjas mėgsta, ko nemėgsta, kokie galimi lūkesčiai ir pan. Tik per Gavėjo pažinimą galima eiti tolyn link puikios asmeninės dovanos idėjos. Atsakę į šiuos klausimus, pabandykite peržvelgti Jums žinomus, pasiekiamus tiekėjus – galbūt jie turės tai, kas patiktų dovanos Gavėjui. Deja, tai gali pareikalauti nemažai laiko, kantrybės bei kūrybiškumo gyslelės. Tam, kad būtų lengviau, idėjų galite pasisemti anksčiau publikuotame straipsnyje Ką padovanoti? 11 klausimų dovanų idėjoms.
  2. Simbolinė dovana. Dovanoti simbolinę dovaną gali būti puikus pasirinkimas, jei dovanos Gavėjas neakcentuoja materialinės daiktų vertės, esate tikri, kad Dovanai nėra iškelti dideli lūkesčiai ar tiesiog žinote, kad simbolika šiuo atveju yra puikus pasirinkimas. Tuomet rekomenduotume pasirinkti dovanos Gavėjo mėgstamus kasdienius dalykus (desertai, gėrimai, knygos ir pan.) ir juos patiems supakuoti ar pagaminti rankų darbo dovaną, kuri galbūt nebus materialiai vertinga, tačiau sudėtos Jūsų pastangos ir nuoširdumas tikrai bus įvertinti, o dovana ir su ja susietos emocijos išliks ilgam.
  3. Asmeninės dovanų idėjos per Renkudovana.lt Lengviausias ir tikslingiausias pasirinkimas tais atvejais, kai norite padovanoti ne simbolinę dovanėlę, bet tikslingą dovaną, sukelsiančią TIKRĄ šypseną. Pateikite informaciją apie dovanos Gavėją ir mes, pasitelkdami savo kruopščiai parengtą duomenų bazę, išmanius technologinius sprendimus bei kūrybiškumą, pateiksime originalias ir dovanos Gavėjui pritaikytas dovanų idėjas. Šios alternatyvos anksčiau nebuvo, tad, jei dar nespėjote išbandyti, nepraleiskite progos! 🙂 Sutaupysite daugybę laiko ir pastangų, o atsakyti į klausimą – ką dovanoti – taps lengviau ir paprasčiau.
Dovanų idėjos – kodėl sunku sugalvoti, kai pasiūla tokia didelė?
dovana sutarpais

Nepraleisk naujienų!

Mes griežtai prieš spam'ą ir šlamšto nesiunčiame.

Į viršų