Dovanos ir dovanų tendencijos 2022 bei ko tikėtis 2023

Visi mėgstame dovanoti savo artimiesiems ką nors ypatingo gimtadienio ir švenčių proga. Ko gero, tai toks pat (ar net geresnis) jausmas, kaip patiems gauti dovanas. Tačiau ar pagalvojote, kaip pastaraisiais metais pasikeitė dovanų industrija?

Dovanų rinką, kaip ir daugelį kitų, pastebimai paveikė Covid-19 pandemija bei pasaulinė finansų ir žaliavų krizė. Laimė, dovanos yra ta pramonės šaka, kuri gali lengvai persikelti į internetinę erdvę ir taip palaikyti stabilumą audringu metu.

Visgi, kad dovanas teikiančios įmonės išliktų, jos turi sekti dabartines vartotojų tendencijas ir rinkos statistiką. Tai padeda patenkinti vartotojų poreikius ir išlikti priešakyje.

Taigi, kokios šiuo metu stebimos dovanų tendencijos? Išsiaiškinkime.

Dovanų vartotojų tendencijos ir elgesys

Kaip ir daugelyje kitų pramonės šakų, artėjant atostogų sezonui, Covid-19 pandemija privertė pirkėjus dovanas dažniau pirkti internetu. Tai sukėlė didžiulį pardavimų internetu šuolį – per 2020 m. šventinį apsipirkimo sezoną JAV pirkėjai internete išleido beveik 148,5 mlrd. dolerių. Tai 45,2% daugiau nei prieš pandemiją.

Sušvelninus karantino taisykles, žmonės džiaugiasi galėdami grįžti prie įprastų apsipirkimo įpročių. 2021 m. vėl padaugėjo fizinių parduotuvių, tačiau vis tiek išliko tam tikras internetinės rinkos augimas.

Štai keletas įdomių vartotojų elgesio tendencijų, pastebėtų per pastaruosius metus:

Socialinių tinklų naudojimas dovanų idėjoms

Nacionalinė mažmeninės prekybos federacija (NRF) nustatė, kad 46% Z kartos žmonių naudojosi socialinėmis medijomis, tokiomis kaip „Instagram“, „YouTube“, „Pinterest“, „Snapchat“ ir „Facebook“, norėdami rasti, ką dovanoti.

Kita „Deloitte“ atlikta apklausa rodo, kad 31% vartotojų teigia, jog socialiniai tinklai gali paskatinti dovanų pirkimą. „Kantar“ ir „Catalyst’s State of Ecommerce“ teigimu, pirkėjai socialinę žiniasklaidą dažniau naudoja atradimams ir įkvėpimui, o ne pirkiniams.

„Hootsuite“ ir „We Are Social“ tai įrodė savo „Digital 2021 Snapshot“ ataskaitoje, kuri rodo, kad balandžio mėnesį socialinės žiniasklaidos vartotojų skaičius pasiekė 4,33 mlrd. Įdomiausia, kad 27 % tų vartotojų ieško įkvėpimo, ką veikti ar pirkti, o 26,5 % aktyviai ieško produktų, kuriuos galėtų įsigyti.

Daugelis įmonių vis geriau supranta, kad save reikia reklamuoti per socialinę žiniasklaidą, išnaudojant visas funkcijas, pvz., grotažymes, vaizdo įrašus, istorijas, „YouTube“ ir „TikTok“ vaizdo įrašus bei reklamas.

Pirmenybė teikiama patogumui

Covid-19 pandemija ne tik padidino tiek elektroninės prekybos, tiek apsipirkimo įvairiais kanalais skaičių, bet ir paskatino vartotojus tikėtis patogesnių paslaugų, tokių kaip „spustelėkite ir gaukite nemokamą grąžinimą ir pristatymą“ bei platesnių mokėjimo galimybių. „Kantar“ ir „Catalyst“ atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kad 66 % vartotojų mažmenininkus renkasi atsižvelgdami į patogumą, o 47 % internetu apsiperkančiųjų teikia pirmenybę kainodarai arba vertei.

Personalizuotos dovanos

Suasmenintų dovanų rinka klesti – 85 % dovanų pirkėjų teigia, kad personalizavimas yra vienas didžiausių veiksnių, lemiančių tobulą dovaną. 2020 m. suasmenintų dovanų rinka buvo įvertinta 23,32 mlrd. svarų sterlingų. Suasmenintos dovanos leidžia klientams parašyti savo mažas žinutes, įtraukti gavėjo vardą, išsiųsti dovanos vaizdo įrašą arba pasirinkti įpakavimą, kurį nori, kad pardavėjas naudotų. Suteikdamos klientams galimybę pritaikyti dovaną draugams ar šeimos nariams, įmonės sukuria lojalumo ir dėkingumo jausmą, dėl kurio pirkėjai vėliau sugrįžta.

Remiantis CNBC ataskaita, atrodo, kad žmonės skiria vis daugiau laiko prasmingų dovanų paieškai, o apsipirkimo sezonas 2021 m. prasidėjo anksčiau, nes žmonės dairėsi gerų pasiūlymų ir akcijų. „Etsy“ – el. prekybos svetainėje, kurioje pristatomos rankų darbo prekės, amatai ir kiti unikalūs daiktai, suasmenintų dovanų paieškų padaugėjo 156 %, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laiku.

Daugiau tvarumo

Pastaruosius kelerius metus buvo  vis garsiau pradėta kalbėti apie tvarumą, o šiais metais tai tik dar labiau įgavo pagreitį. Dovanos – taip pat ne išimtis: tampa vis labiau madinga pirmenybę teikti tvarioms dovanoms. Vienas iš būdų tai padaryti, tai dovanoti savo rankų darbo dovanas arba remti mažus verslus, kuriančius personalizuotas dovanas.

Daugiau sveikatingumo

Kaip žinia, pastarieji keleri metai buvo iš tiesų nelengvi: visas pasaulis pateko į pandemijos gniaužtus. Nors kiekvienas šią situaciją priėmime skirtingai, daugelis žmonių pajuto fizinės bei emocinės būklės pablogėjimą. Tad dar viena šių metų tendencija sako, kad reikėtų dovanoti sveikatingumą. Dovanokite savo brangiems žmonėms tai, kas juos sveikatintų, leistų pasijausti geriau, tiek fizine, tiek emocine prasme.

Prasmingos dovanos

Daugelis itin vargo per karantiną, todėl dauguma žmonių nori dovanoti prasmingas dovanas, kurios neapsiriboja praktiniais ar pramoginiais tikslais. Kaip rodo „Etsy“ 2020 m. Kalėdų tendencijų ataskaita, žmonės dovanomis trokšta parodyti, kad vieni kitiems rūpi ir yra reikalingi, nepaisant atstumo tarp jų. Tokiai dovanai sugalvoti yra pasiruošusi padėti Renkudovana.lt komanda, kuri kokrečiam žmogui parinks prasmingas ir individualias dovanų idėjas – tokiu būdu ne tik dovanosite tai, kas tikrai jūsų brangiam žmogui vertinga bei miela širdžiai, bet ir prisidėsite švaresnės aplinkos kūrimo, nes bus išvengta nereikalingų pirkinių.

Taigi, apžvelgėme rinkos prognozių ir pirkėjų elgseną pastaraisiais ir ateinančiais metais. Ši informacija gali pasitarnauti tiek vartotojams, tiek mažmenininkams, kurie nori geriau suprasti, kaip judėti į priekį dovanų pramonėje bei ką dovanoti artimiesiems. Sprendimas dovanoti dovanas, atsižvelgiant į naujausias tendencijas, lesi jums išvengti ir galvosūkio – ką dovanoti? Tad pamirškite galvojimą, pradėkite dovanojimą. O jei visgi nuspręstumėte ieškoti idėjų – nepamirškite pasižvalgyti naudingų patarimų ankstesniame straipsnyje Ką padovanoti – 11 klausimų dovanų idėjoms.

Dovanos ir dovanų tendencijos 2022 bei ko tikėtis 2023

Nepraleisk naujienų!

Mes griežtai prieš spam'ą ir šlamšto nesiunčiame.

Į viršų